Hua Hin

Hallo allemaal!

Hier ben ik weer na een weekend Hua Hin, vrijdag ochtend vertrokken we met 12 man in een privé mini van naar Hua Hin. Dit weekend stond 100% in het teken van strand en nog net even bruiner worden zodat ik naar huis durf te gaan zonder dat niemand gelooft dat ik in Thailand geweest ben! haha.

Na een paar dikke files kwamen we 's middags aan in Hua Hin, Jolanda en ik ging opzoek naar ons hostel. Helaas was onze boeking niet helemaal goed doorgekomen maar we konden nog wel een luxere kamer krijgen voor de zelfde prijs voor de eerste nacht en dan konden we de 2e nacht verplaatsen naar de andere kamer. We hebben onze tassen neer gegooid en zijn meteen naar het strand gegaan. Hier hebben we een bedje gehuurd voor de hele middag, dit kosten ons 150 bath voor 2 bedjes ( omgerekend is dat 4 euro voor 2 bedden). We hebben ons zelf goed verwent met een biertje en kip saté met frietjes als lunch. Toen de zon onder ging hebben we ons boeltje weer gepakt en zijn we ons gaan opfrissen om naar de night markt te gaan. Deze was iets kleiner dan wij hadden verwacht en gehoopt maar we hebben gezellig wat rond gekeken en Jolanda en ik hebben beide nog een leuk shirtje gescoord! Daarna hebben we op de markt een lekker pad thai gegeten, dit ga ik wel echt missen vanaf volgende week dus ik denk dat papa maar even pad thai moet leren maken!

Zaterdag ochtend na een hele zware nacht, want wat hebben we slecht 'geslapen', als we al geslapen hebben, hebben we ons spul weer gepakt en zijn we opnieuw naar het ligbed gegaan. Vandaag stond dan echt in het teken van niks doen, we hadden een bal gekocht en hebben wat over gegooid in de zee en hier zijn we echt heel erg door verkleurd en ook zelfs wat verbrand. Voor de lunch hadden we een heerlijke sandwich gegeten bij de koffie club en daarna zijn we weer terug gegaan naar het strand.

Zondag ochtend hebben we nog een paar uurtjes strand mee gepakt en daarna bij een Nederlander lekker een berenhap gegeten als voorbereiding op de bus reis terug naar Bangkok.

Nu ben ik weer in Sita Villa en neemt de stress voor de examens, presentatie en toets toe. Maar ik heb het altijd nog overleefd dus deze keer komt het vast ook goed! Morgen zijn we nog vrij omdat het een feestdag is, op 6 april 1782 kwam namelijk de huidige dynastie aan de macht. Dinsdag heb ik een examen thaise massage en een presentatie, en woensdag hebben we een kook examen en een toetsje.

Donderdag ga ik voor de laatste keer met de meiden hier eten voordat hun naar Bali gaan, daarna ga ik met Lotte naar Bangkok om het daar goed onveilig te maken voor de laatste keer. We gaan naar de skybar op het dak van het hoogste gebouw van Thailand, vrijdag willen we nog wat winkelen in Siam en daarna moeten ook wij onze koffers pakken. Zaterdag ochtend worden Lotte en ik om 7 uur opgehaald, dan gaan we samen naar het vliegveld en om 11:05 vliegt Lotte naar Bali en om 12:05 begint mijn lange vlucht naar Amsterdam!

Ik kijk er erg naar uit om weer thuis te zijn, maar ga dit mooie land en het vele reizen in de weekenden wel erg missen! En daarnaast staat de temperatuur in Nederland me ook niet erg aan. De temperatuur hier loopt bijna iedere dag op, aankomende week is de 42 graden voorspeld, we gaan het mee maken!

Tot snel allemaal!!

x liefs Lynn

1. Ruby:
    TOT VOLGENDE WEEEEEEK
  2. Jolanda:
    5 april 2015
    Je winterjas hangt klaar! Tot snel xx
  3. Ageeth:
    6 april 2015
    Heb je papa het recept van pad thai al gemaild, kan ie alvast oefenen. Succes met je examen en goede reis naar huis!