Pattaya

17 maart 2015

Sa Wa Dee Ka!

Hier dan het verslag van afgelopen weekend!

Op vrijdag ochtend om 9 uur ben ik met Jolanda, Anna en Sanne met een mini van naar Bangkok gegaan om daar op een andere mini van over te stappen naar Pattaya. In de middag kwamen we hier aan en gingen we opzoek naar ons appartement. We hadden er dit weekend voor gekozen een appartement te huren van iemand zodat we zelf konden koken! Er was ook een mooi zwembad met een glijbaan bij, dus na dat we onze spullen hadden uitgepakt hebben we op straat wat pizza en kebab gehaald als lunch! We zijn op een muurtje gaan zitten met uitzicht op zee en zijn hier gaan lunchen daarna hebben we ons bij het zwembad geïnstalleerd. 's avonds hebben we een taxi genomen  naar Pattaya Beach en Walking street, we zijn lekker uit eten geweest bij een Irish Pub. Na het eten hebben we onze ogen uitgekeken, de sex industrie hier is erg groot en er waren dus allemaal oude westerse mannen op pad met jonge Thaise meisjes. Na dat we een tijdje rong gekeken hebben zijn we terug gegaan naar ons appartement.

Zaterdag ochtend zijn we naar mini Siam geweest, een soort Madurodam. We begonnen in mini Europa wat eigenlijk de hele wereld behalve Thailand inhield. Vervolgens liepen we door naar mini Siam wat dus Thailand en voornamelijk Bangkok was. Na dat we hier alles gezien hadden zijn we naar een grote supermarkt gegaan om in te slaan voor het weekend! We hebben heerlijk boodschappen gedaan wat echt weer eens leuk was en vervolgens zijn we met alle tasjes in een taxi terug gegaan. 'S middags hebben we weer bij het zwembad gelegen en rond 5 uur zijn Anna en ik nog een uurtje naar het strand geweest. Daarna hebben we Hollands gekookt. We hadden heerlijk broccoli en bloemkool met gebakken aardappels en op straat hadden we nog bbq kip spiesjes gehaald. Nadat we het eten op hadden kwamen we er achter dat het al 22:00 uur was dus we moesten maar is opschieten want we wilde nog op stap. Aan gekomen in Pattaya begonnen we bij het Hardrock Cafe maar deze was helaas nog maar een half uurtje open dus we besloten een andere bar op te zoeken! We eindige de in een gezellige 'vrij' normale bar met live muziek. Hier hebben we wat drankjes gedaan en mee gezongen met de muziek!

Zondag was ik al vroeg wakker en ben ik lekker op het balkon in de zon een boek gaan lezen. Daarna hebben we met z'n alle ontbeten en ben ik met Jolanda en Anna naar het zwembad gegaan. We zijn deze dag lekker lui door gekomen:) Na het zwemmen zijn we lekker gaan douchen en hebben we wat biertjes gedronken om daarna weer aan onze hollandse pot te beginnen vandaag hadden we sperziebonen en een mais kolf met gebakken aardappels en opnieuw hadden we een kip spies gehaald. Na het eten zijn we naar een nachtmarkt geweest, waar we wat rond gekeken hebben. Ik heb daar alleen een magneet gekocht want verder zag ik niet heel veel leuke dingen, en zaterdag voor het boodschappen doen had ik al ergens een nieuwe portemonnee gekocht! 's avonds hebben we op het balkon spelletjes gespeeld en daarna zijn we gaan slapen.

Maandag ochtend ben ik met Anna een Boeddha gaan bezoeken in de buurt van het appartement. We hadden geen zin om te lopen dus namen we een scooter taxi en tot onze verbazing moesten we met z'n 2e bij die man achterop. Gelukkig reed hij maar 25 en wij hadden een hoop lol. Aangekomen bij de Boeddha hadden we nog wel een beetje ruzie met hem omdat hij 70 Bath wilde maar wij hadden 20 Bath verstaan, uiteindelijk hebben we hem 24 Bath gegeven en zijn we de Boeddha gaan bekijken. We hadden mooi uitzicht over zee, maar ik krijg nu wel een beetje genoeg van de Boeddha's ze zijn allemaal hetzelfde. Na onze wandeling zijn we weer naar het zwembad gegaan en rond 1 uur hebben we nog een kip kebab gegeten en daarna zijn we ons klaar gaan maken voor de terug reis. Opnieuw met de mini van terug naar Bangkok rond 7 uur waren we weer thuis.

Een super leuk zwem weekend was het over het algemeen en lekker uitgerust. We worden nu steeds een beetje bruiner en ik krijg zelf ook het idee dat het ergens op begint te lijken!

Nou ik ben weer helemaal bij en dat is maar goed ook want donderdag vlieg ik naar Chiang Mai.

Tot snel

xxx

1. Opa en Oma:
    22 maart 2015
    Wat hebben jullie veel gezien'
    Tot dinsdag aan de telefoon.
    Tot ziens Opa en Oma.