Jungle Track

16 maart 2015

Het weekend van 6,7 & 8 maart ben ik met Jolanda naar de Khao Yai Jungle geweest. Dit was maar een paar uur reizen vanaf Bangkok, we zijn meteen uit school met een mini busje naar Bangkok gegaan en vanaf daar met een andere mini bus naar de Jungle. Het verkeer zat een beetje tegen en hierdoor kwamen we pas om half 8 aan in de plaats vlakbij de Jungle. We werden opgehaald door een man van het hostel en we moesten nog een man uit Canada mee nemen. Deze man was een beetje apart en droeg de hele tijd een piratenlapje voor zijn oog..

Aangekomen in het hostel hebben we een heerlijke Pat Thai gegeten, dit is een Thais gerecht met noedels, ei, kip, pinda's en groenten! Hierbij hebben we gezellig een biertje gedronken. Jolanda ging even naar de kamer maar kwam al snel terug omdat er een gigantische spin op onze deur zat dus het jungle avontuur was begonnen. Na dat we de spin hebben weggejaagd en ons bier hebben opgedronken zijn we naar ons bed gegaan.

De volgende ochtend om 7 uur zaten we aan het ontbijt en om 8 uur moesten we in de jeep op weg naar de jungle. De tocht begon met een rondrit op zoek naar verschillende dieren. Op een uitkijk punt zagen we een hele mooie Horn bil in een boom, later kwamen we een witte slang tegen en bij het koffie drinken nog een hertje. Na de koffie pauze gingen we lopen door de jungle, we moesten bloedzuiger sokken aan en erg stil zijn om de dieren niet weg te jagen. We kwamen erg mooie planten tegen en na een tijdje waren we de piraat ook nog kwijt geraakt.. misschien toch wat lastig zo'n lapje! haha, we hebben verschillende soorten spinnen gezien en sommige waren echt heeeeeel GROOT. Na een tijdje kwamen we een hol tegen van een Schorpioen, onze gids zei dat hij hem eruit ging lokken met zijn vingers dus hij stak zo z'n vingers in het holletje van de schorpioen. Er gebeurde vrij weinig dus na een tijdje ging hij met een takje de schorpioen wakker maken! Na 5 minuten kwam het beestje naar buiten gewandeld, we mochten hem aaien en op onze schouder laten lopen (zie foto's). Aan de buik vna de schorpioen konden we zien en voelen wanneer hij gif zou gaan spuiten. Na 3 uur lopen kwamen we op een open plek bij een meer waar we een lunch kregen, deze bestond uit rijst met tofu en groenten! Jolanda en ik begonnen een uitkijk toren te beklimmen toen onze Thaise gids begon te roepen: Dutch girls slang kijken.. dus wij naar beneden en daar was een oranje slang. We vervolgde onze weg naar de waterval van de film The Beach onderweg kwamen we nog een Gibbon tegen die in een boom hing, bij de waterval hebben we een half uurtje rond gekeken en daarna stond de jeep ons weer op te wachten! Het was eindelijk tijd voor de zoektocht naar de olifanten!!!! Hier keek ik echt naar uit want heb al aardig wat olifanten gezien maar die zijn allemaal gevangen dus ik wilde ze wel eens zien. Helaas na 1,5 uur waren er nog geen olifanten gesignaleerd en begonnen we aan de weg terug naar het hostel. Op de terug wel hebben we heel veel apen gezien, hele oude grote en ook een hele schattige kleine baby. Ik vind de apen super leuk alleen ze zijn wel wat verpest door toeristen want ze trekken alles uit je hand wat op eten lijkt!

'S avonds zijn we naar een restaurant gegaan bij een resort en hebben we gezellig wat gegeten, daarna hebben we nog wat spelletjes gedaan en met mensen gekletst bij het hostel. Zondags zijn we op tijd terug gegaan richting Bangkok en hebben we nog wat gewinkeld in een groot winkel centrum. Het was een spannend en vermoeiend weekend maar het was weer geweldig!

Maandag gingen we voor school naar Siam@Siam een 4 sterren hotel in Bangkok, hier kregen we allereerst een les van een spa deskundige en een presentatie over het hotel. Vervolgens kregen we een rondleiding door het hotel en zagen we een mooi dak terras op een hoge verdieping en iets later een zwembad op de rand van het dak. Na de rondleiding kregen we een heerlijke lunch ( echt zo'n lunch hadden we al in geen tijden gezien er was van alles en als laatste ook nog een gigantisch dessert buffet). Na de lunch kregen we een voetmassage en daarna was het tijd om weer terug naar huis te gaan! Dinsdag, woensdag en donderdag waren gewone school dagen en vrijdag waren we vrij.

xx