Koh Samet weekend 1

10 maart 2015 - Rayong, Thailand, Thailand

Afgelopen vrijdag zijn wij op fieldtrip geweest naar Health land, hier kregen wij een Thaise massage van 2 uur. De massage was al een ervaring op zich, je wordt in houdingen gelegd waarvan je niet wist dat het mogelijk was!
Na de eerste week school was het dan tijd voor het eerste weekend! Direct na de fieldtrip gingen we langs onze kamer om onze backpack te pakken en op het volgende busje te stappen. We hadden besloten met 5 andere meiden een mini busje te huren zodat we privé van A naar B gebracht werden. Daar zaten we bijna 4 uur met 9 personen in een minibus op naar Ban Phe. Om 7 uur kwamen we hier aan en gingen we opzoek naar ons hostel. Dit zag er prima uit, we sliepen met z'n 4e op 1 kamer met heel veel kleurtjes. In het dorpje zijn we opzoek gegaan naar iets te eten maar we schrokken nog al van de prijzen hier. (Wij zijn er aan gewend geraakt te eten voor 1,35 per persoon). Uiteindelijk hebben we ergens gezellig een pizza gegeten en daarna zijn we naar bed gegaan. De volgende ochtend begon onze reis pas echt, om 8:30 namen we de boot naar Koh Samet. Hier aangekomen moesten we opzoek naar een hostel, dus vol goede moed liepen we met onze backpack door de straat. De moed zakte iets dieper in onze schoenen op het moment dat we er achter kwamen dat toch vrijwel alle hostels vol zaten. Uiteindelijk besloten wij 200 Bath te betalen om het natuurpark in te gaan en daar vonden wij voor 500 Bath per persoon een mooi hotel op het strand. We hebben onze spullen neer gegooid en zijn direct de zee in gegaan om te genieten van onze mini vakantie.
'S avonds zijn we gaan eten bij een BBQ restaurant op het strand, dit was echt heerlijk. En iets anders als rijst is ook wel eens leuk! (ja mama ik weet dat ik altijd om rijst zeur :D ). Daarna zijn we naar verschillende cocktail bars geweest, kortom een super gezellige avond en daarna heeeerlijk in ons hotel geslapen.

Zondag hebben we weer doorgebracht op het strand tot 4 uur, daarna hebben we ingepakt en hebben we om 5 uur de boot genomen en kwamen in Ban Phe de andere groep meiden weer tegen dus besloten om met z'n 9e opnieuw een mini busje te huren om ons thuis te brengen. De man die ons thuis bracht kon voor geen meter rijden dus het was nog al eens spannend onderweg.

Zondag om 21:30 zat ons avontuur er weer op en vandaag hebben we het erg druk gehad met huiswerk.
Liefs, Lynn

P.S. Dit verhaal en de volgende verslagen tot en met de vakantie zal ik kopieren en plakken op deze website, zodat de foto's er bij staan!

1. Jose:
    10 maart 2015
    leuk om je ook met tekst te volgen lynn. Ziet er goed uit allemaal. Het is veel vakantie , maar heb je ook nog school?....
    Veel plezier verder
    Groetjes van ons
  2. Lynn:
    16 maart 2015
    Hoi Jose!

Ik ga ook nog wel naar school hoor, maar vind het iets minder interessant dan verwacht! ik heb nog 3 weken te gaan dus nog maar 8 of 9 dagen school in totaal. Het wordt nu wat minder dus nog meer vrije tijd!

groetjes aan iedereen!