Vakantie

10 maart 2015

Hoi allemaal!

Hier dan eindelijk het verslag over onze vakantie van 19 februari tot 1 maart! Alles hier in Bangkok is nog goed alleen helaas is het internet op de campus zo slecht dat ik er gek van wordt! Soms kunnen we niet eens ons huiswerk maken, en om deze reden kan ik dus ook helaas geen foto´s plaatsen bij mijn reisverslagen! ik probeer het nog steeds!

Maar goed de vakantie begon op donderdag en dus zijn wij uit school als een speer naar huis gegaan om naar China Town te gaan voor Chinees nieuwjaar. Dit leek ons een hele beleving en dat was het ook, het was ontzettend druk in de straten van Bangkok en iedereen liep over elkaar heen. We wilde graag ergens eten maar dit leek een onmogelijke opgave dus toen we ons uiteindelijk na uren uit de drukte hadden gewurmd hadden we een tuk tuk genomen naar de dichtstbijzijnde mac Donalds. Onder tussen in de drukte waren wel erg mooie versieringen te zien, en een paar draken liepen rond, dit wel een pluspunt voor de avond! Uiteindelijk hebben we nog wat rond gelopen door Chinatown en zijn we ons hostel op gaan zoeken!

De volgende ochtend moesten we vroeg naar het vliegtuig om naar Krabi te vliegen. We verbleven in Krabi town en zijn in de middag met de bus naar Ao Nang Beach geweest hier hebben we lekker gerelaxed en ´s avonds zijn we gezellig bij een BBQ restaurant uit eten geweest en hebben we winkeltjes gekeken. De volgende ochtend ging ik met Anna en Sanne naar Susan Hoi, waar mossels te zien zouden zijn maar hier aangekomen bleek het hoog water en was er dus niks te zien. We besloten de boot naar Koh Phi Phi te nemen waar we tot dinsdag zouden blijven. Jolanda was naar Koh Lanta gegaan en kwam maandag bij ons terug.

Koh Phi Phi zag er schitterend uit vanaf de zee en hier aangekomen voelde het direct als vakantie, het was wel erg toeristisch maar gezellig. We gingen naar ons hostel en vanaf hier op zoek naar het strand. Op het strand aangekomen bleek het eb te zijn wat in Thailand betekend geen zee, haha. Gelukkig was er op een ander strand wel de mogelijkheid om te zwemmen. Na zonsondergang zijn we een boottocht gaan boeken en lekker gaan eten.

De volgende dag om 8 uur vertrokken we met een klein houten bootje met een thaise man. De boot was alleen voor ons 3 dus we hadden ook nog een soort prive fotograaf mee! We voeren om 8 uur weg van Koh Phi Phi Don naar Koh Phi Phi Leh, hier bezochten we maya bay, een super mooi wit strand en vooral omdat het pas half 9 was en er nog niemand was op 5 mensen na was het echt geweldig. We zijn over het eiland gelopen naar de andere kant waar we opnieuw super mooi uitzicht hadden en hebben wat mooie foto´s gemaakt op het strand. Na een uur moesten we weer in de boot en zijn we naar een snorkel plek gevaren waar we baby haaien konden zoeken, helaas kon ik ze niet vinden. We werden de hele tijd geprikt door plankton en de vissen waren niet erg bijzonder op een hele lange vis na die bijna bij de oppervlakte zwom. We vervolgde de trip naar een plek waar we mochten zwemmen en ik weet niet zeker of ik ooit in zulk blauw water heb gezwommen. Hier is ook een deel van de film the beach opgenomen! Onze laatste stop was Monkey Beach, onderweg hier naar toe ging de boot kei hard over de golven dus ik zat natuurlijk in de punt:D! Op monkey beach aangekomen mochten we uit de boot stappen om de apen te voeren, ik vond het erg leuk om de apen van zo dichtbij te zien en fruit in hun hand te stoppen. Maar er waren zoveel toeristen dat het ''wilde' apen idee er wel een beetje af was helaas. we waren rond 12 uur terug op Koh Phi Phi Don en zijn heerlijk naar het strand geweest de rest van de dag, daarna hebben we eten gehaald en hebben dit ook op het strand opgegeten om vervolgens op het strand cocktails te drinken. De volgende ochtend hebben we Jolanda opgehaald en zijn we met z'n 4e naar het resort gegaan wat we hadden geboekt. We zijn naar het zwembad gegaan en rond de middag hebben we ons naar het strand verplaatst, hier hing een schommel wat jullie vast kennen van Thailand foto's. Verder hebben we deze dag niet veel gedaan en 's avonds zijn Jolanda Sanne en ik op stap geweest, om vervolgens in het heerlijke bed van het resort te slapen en ik heb me rond 8 uur 's ochtends naar het bed op het balkon verplaatst.

Dinsdag was de dag om naar Phuket te vertrekken maar Jolanda en ik wilde liever nog op Koh Phi Phi blijven om een massage te doen in het resort. We hebben ons heerlijk vermaakt opnieuw op het strand en bij het zwembad en hebben daarna genoten van de massage. Vervolgens moesten we op zoek naar ons hostel wat natuurlijk een teleurstelling was na zo'n luxe nacht!

Hier aangekomen hadden Jolanda en ik na een paar minuten al besloten dat we niet konden blijven, het was heel vies en er was van alles stuk. We hebben gebeld met de boekingsorganisatie en konden ons geld terug krijgen en opzoek gaan naar iets anders. Dat was nog een grap want de laatste boot komt rond 5 uur aan op het eiland dus zie nog maar iets betaalbaars te vinden. Vol goede moet zijn we begonnen aan onze zoektocht en na 10 hostels vonden we de kamer en konden we rond half 10 opzoek naar een restaurant. Daarna hebben we nog gezellig een cocktail gedronken op het strand en zijn we gaan slapen. De volgende ochtend namen we de boot naar Phuket en vanaf daar de bus naar Khao Lak onze volgende bestemming.

Hier aangekomen kwamen we er al vrij snel achter dat de telefoon van Jolanda was gestolen door de buschauffeur. Dus contact met de politie en de bus compagnie maar helaas leverde dit niks op. We hebben een taxi genomen naar onze accommodatie in de middle of no where waar we Anna en Sanne weer tegen kwamen. We sliepen in een schattige bungalow met prachtig uitzicht, alleen vol met hagedissen :S. dit was iets minder prettig, van uit hier zijn Jolanda en ik naar het politie bureau gegaan waar we volgestopt werden met koekjes maar geen stap verder kwamen en na 2 uur zijn we uiteindelijk buiten gekomen met een aangifte. We zijn gaan afkoelen in het zwembad gaan eten en gaan slapen.

Donderdag zijn we naar Khao Lak gegaan waar we de bar van Jack hebben bezocht. Zo'n mooie bar hadden wij in Thailand nog niet gezien en toen we frikadellen en kroketten op de kaart zagen wisten we zeker dat het de beste bar van Thailand was. We zijn een kamer gaan zoeken in de buurt en hebben gelunched bij Jack en je raad het al... met kroketten. Vanaf hier zijn we naar een waterval gegaan waar we hebben gedouched en een heel stuk door de natuur hebben gewandeld. Aan het einde van de dag zijn we nog even op het strand geweest. Jolanda en ik hebben 's avonds vrienden gemaakt met wat pizzabakkers die overigens heerlijke pizza voor ons gemaakt hadden:D! 'S avonds hebben we bij Jack cocktails gedronken :D! jammer dat de foto's het niet doen!

Vrijdag ochtend om half 8 werden we opgehaald voor onze snorkel trip naar de similan islands. We begonnen met een ontbijt en daarna was het een stuk varen tot de eerste snorkel stop. De eerste snorkel stop viel erg tegen het koraal was niet wat we hadden verwacht maar de vissen waren wel erg mooi! Na een half uur gingen we verder naar Honeymoon beach waar een lekkere lunch geserveerd werd, hier mochten we een uur verblijven en hebben we genoten in de blauwe zee en op het witte zand. De volgende stop was een ander eiland waar we ijs en ice coffee kregen en waar we vervolgens via rotsen naar een uitkijk punt konden klimmen. Hier boven was het uitzicht echt geweldig, en het klimmen is goed voor de kuit spiertjes dus 2 vliegen in 1 klap! We hebben hier nog heerlijk wat in de zee gezwommen en toen gingen we door naar de laatste stop alweer. De 2e snorkelstop was mooier dan de eerste maar het koraal viel weer tegen. Ik ging op zoek naar schilpadden maar ook deze lieten zich helaas niet zien. Na deze snorkel trip zijn Jolanda en ik in de punt van de Speedboot gaan zitten en werd het avontuur naar huis steeds groter net als de golven. Aan het einde van de dag waren we weer terug in Poseidon bij de bungalows met de hagedissen...

Zaterdag was het tijd om Khao Lak te verlaten, dit vond ik erg jammer want dit dorp was echt mijn favoriet! We hebben 's morgens nog gezwommen en Sanne en ik hebben nog wat gewandeld. 's middags hebben we gelunched bij Jack voor de laatste keer en zijn we langs de weg gaan staan om de bus aan te houden die ieder half uur komt!

1,5 uur later kwam de bus dan daadwerkelijk en konden we onze reis terug naar Krabi beginnen. Na 5 uur in de bus waren we terug in Krabi hier zijn we gaan eten en gaan stappen en zondag hebben we lekker een beetje uit geslapen. Aan het einde van de ochtend zijn we naar de Tiger Cave gegaan een tempel met een grote Budha boven op een berg. Sanne en Ik hebben de trappen naar Budha gelopen wat in totaal 1260 treden was! Na een half uur hadden we de weg naar boven voltooid en waren we drijfnat:P! Het uitzicht en de Budha waren echt geweldig dus het was de moeite zeker waard. En opnieuw goed voor de lijn!! Op de terug weg werd Sanne aangevallen door een brutale aap die haar chips uit onze tas stal en hem vervolgens lekker ergens ging zitten op eten! Het is jammer dat de apen gevoerd worden door mensen want hierdoor zijn ze heel brutaal en nergens bang voor!

Vanaf hier moesten we afscheid nemen van de vakantie en zijn we naar het vliegveld gegaan om terug naar Bangkok te vliegen!

We hebben ontzettend veel gezien en mee gemaakt en een onwijs leuke tijd gehad!

Maandag gingen we weer naar school en op woensdag hebben we de Co van Kessel fietstocht door Bangkok gedaan hier over zal ik morgen een verslag schrijven. Vrijdag ben ik met Jolanda naar de Jungle gegaan en hier hebben we zaterdag een super leuke jungle track gedaan hier over zal ik ook deze week een verslag schrijven!

Vandaag heb ik met school een hotel en spa bezocht waar we verwend werden met een heerlijke lunch ( ik wist niet wat ik zag na al dat thaise eten hier) en een onwijs dessert buffet! we waren allemaal misselijk maar na de lunch kreeg ik een heerlijke voet massage waarbij ze meteen even me rug nek schouders en hoofd mee namen! een fijne dag dus! nu ga ik slapen want heb morgen om 10 uur weer Yoga op school!

Tot snel!!

Liefs Lynn

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Margret Bijlsma:
    10 maart 2015
    Hoi Lynn,
    Wat een belevenis, geweldig!
    Zo te lezen heb je het ontzettend naar je zin. Ik kom af en toe een paar foto 's tegen op FB. Fantastische plek!
    Geniet van alles en tot gauw.
    Liefs,
    Joop, Margret, Jorick en Krista
  2. Lynn:
    11 maart 2015
    Hoi Mar, Joop, Jorick en Krista!

Ja het is echt bizar wat we hier allemaal doen in het weekend en in de vakantie wel heel veel in 1 week. Het was wat vermoeiend maar het was het zeker waard!

Tot snel! kus aan iedereen!
  3. Opa en Oma:
    16 maart 2015
    We bellen je morgen wel.