Bangkok weekend 2

19 februari 2015 - Bangkok, Thailand

Hoi allemaal,

Hier alles nog steeds goed! Ik ben al een tijdje niet op me blog geweest dus vond het tijd voor een nieuwe update.

Vorige week hadden we lange school dagen en hebben we buiten school om weinig beleefd. Vrijdag gingen we op een fieldtrip naar een fabriek waar ze spa en make up producten maken. De fieldtrip was rond 1 uur afgelopen en daarna zijn we naar huis gegaan hebben we even gerelaxed en 's avonds zijn we naar Future park gegaan een gigantisch winkel centrum hier in de buurt. Daar hebben we heel slecht bij de mac Donalds gegeten en lekker gewinkeld. Eindelijk heb ik daar me zebra jurkje gevonden waar ik al een jaar naar op zoek was!!!

Zaterdag ochtend om 7 uur moesten we in de bus om met iedereen van school naar een floating market te gaan. Dus wij zaten ook braaf om 7 uur in dus bus en off couuuurse moesten we wachten op 3 thaise buddies die ook mee gingen en om kwart voor 8 dachten dat het wel eens tijd werd om te komen:)

eenmaal aangekomen op de markt lagen er allemaal houten bootjes klaar en wij konden met z'n 4en in 1 boot. De boot moest een klein stukje varen naar de markt. Op de markt waren langs het water verschillende kraampjes en andere hadden al hun spulletjes in een eigen houten bootje neergelegd. Ik vond het heel indrukwekkend hoe die mensen hun balans konden houden en spullen verkopen tegelijk. De prijzen op deze markt waren gigantisch hoog, we hebben ook niks gekocht maar het was een super leuke ervaring. (zie de foto's)

Na de floating market konden we uit 2 bussen kiezen, de ene bus vertrok naar een tempel de andere ging naar het centrum van Bangkok. Wij besloten naar Bangkok te gaan om daar zelf een tempel te bezoeken. Rond de middag kwamen wij aan vlak bij Khoa San Road (de backpackersstraat). Vanaf hier gingen wij opzoek naar ons hostel, dit was nog een hele opgave maar na een uur hadden we het gevonden. Het was een roze schattig gebouw en van binnen was het ook prima!
We hebben onze spullen daar gelaten en zijn terug gegaan naar Khao San Road met een TukTuk ook weer een ervaring op zich! Hier hebben we alle winkeltjes bekeken en tegen de avond zijn we bier gaan drinken op het terras! JA bier, dat is hier echt heel lekker, uiteindelijk zijn we blijven hangen en hebben we meteen wat gegeten. Vervolgens zijn we ons gaan omkleden voor het nachtleven van Bangkok.

We begonnen bij een rooftopbar, niet zoals je kent van de films maar gewoon op de dak van een normaal gebouw 3 hoog ongeveer. Hier hebben we wat gedronken en heeft een Thai het is een nacht gezongen, kortom prima vermaakt. Vervolgens zijn we verder gaan kijken en hebben we bij een club midden op de straat staan dansen zoals iedereen deed. Rond 2 uur werd het ineens erg stil en kwamen er ambulances politie en zelfs het leger om de boel te stoppen. Wij zijn rustig terug gelopen naar ons hostel en hebben heerlijk geslapen. De volgende dag gingen we dus Bangkok verkennen, de ochtend begon met een paar regen druppels maar het klaarde al snel op. We zijn naar grand palace gaan lopen om vanaf daar met een TukTuk naar de reclining budha te gaan. Dit is een liggende Budha van 15 meter lang, hier hebben wij ons een aardige tijd bezig gehouden. Vervolgens hebben we gelunched en zijn we naar little india gegaan. Dit stelde niks voor en helaas werd het ook tijd om onze weg naar huis te gaan zoeken. We zijn met de trein de stad uit gegaan en eindige in Monchit op een super grote weekendmarkt, hier hebben we nog wat rond gekeken en gegeten. Uiteindelijk zijn we met een taxi naar huis gegaan, super trots op onze afding kunsten maar toch nog 150 bath teveel betaald kwamen we achteraf achter. Om 7 uur waren wij weer terug van een leuk druk en vermoeiend weekend!

Maandag was een normale lange school dag en dinsdag was dan eindelijk me verjaardag!!!!

We begonnen dinsdag met verjaardags yoga op de 14e verdieping van ons school gebouw. Vervolgens hebben we wat gelunched en de rest van de lessen gevolgd. Na school zijn we met z'n 4e taart gaan eten en mocht ik een pet uitkiezen als cadeautje van de meiden!
's avonds zijn we met 5 meiden uit eten geweest bij een westers restaurant en hebben we echt een heerlijke pizza gegeten!

Nu is het alweer woensdag, ik ben al eventjes uit school en ga zo mijn tas in pakken voor onze vakantie!

Morgen gaan we nog op fieldtrip naar een markt en daarna gaan wij naar Bangkok om chinees nieuwjaar te vieren in Chinatown. Wij slapen hier ook in een hostel en vertrekken vrijdag ochtend naar het vliegveld. Om 11 uur vliegen wij naar Krabi waar wij 1 nacht verblijven, zaterdag vertrekken we naar koh phi phi hier blijven we tot dinsdag en dinsdag gaan we naar Phuket voor 1 nacht. Woensdag tot zaterdag verblijven wij in Khao Lak. En zondag vliegen wij vanaf Krabi terug naar Bangkok.

Iedereen een fijne vakantie
en een dikke kus