fietstocht Bangkok

16 maart 2015 - Bangkok, Thailand

Hoi allemaal,

ik zal even aan mijn inhaal slag beginnen vandaag:)!

Op woensdag 4 maart gingen wij de Co van Kessel fietstocht door Bangkok doen. We begonnen in China Town en fietsen letterlijk door de markthallen heen. Aan het begin was het erg wennen omdat het om 7 uur 's morgens al best druk is en we hadden al een paar weken niet gefietst. Onze eerste stop was bij een tempel waar ze bezig waren met de voorbereidingen van een Chinese feestdag. We vervolgde onze fietstocht door de drukke straten van China Town en zagen onderweg veel Monniken lopen om hun ontbijt bij de mensen op te halen. We fietsten door erg smalle straatjes en soms paste onze fiets er niet eens recht door heen! Vervolgens kwamen we bij de rivier door Bangkok en hebben we hier een stuk langs gefietst met mooi uitzicht op de skyline! Bij de bier moesten we met de fiets op een boot naar de overkant waar we naar een tempel gingen om een offer te brengen. We kregen allemaal een bloem en moesten hem zelf vouwen en daarna naar Boeddha brengen. Na het offeren moesten we 3 keer een grote bel laten luiden voor geluk. Onze fietst toch werd vervolgt naar de volgende boot, we gingen een stuk door het Venetië van Bangkok met de boot en hier zagen we het contrast tussen rijk en arm heel erg. Er stonden super mooie villa's langs de waterkant met daarnaast de buurman in een hutje waarvan ik me afvroeg hoe lang het zou duren voordat het in zou storten. We kwamen aan in de 'jungle' van Bangkok en zijn een stuk tussen een soort bos gaan fietsen over betonnen platen. Hier kwamen we aan bij een markt waar we een zeer uitgebreide lunch kregen. We mochten van alles proeven. Roze glasnoedels met groenten, visballetjes, gamba's, rijst met kip en groente, zoete aardappel frietjes, gebakken bananen enzovoort. De lunch was erg gezellig met de groep (Ik was met Anna en Sanne en in onze groep zaten nog 3 andere Nederlanders). Na de lunch begonnen we aan de weg terug naar China Town, opnieuw werden we na een stuk fietsen door een Indiase wijk weer opgewacht door de boot! We voeren terug naar de andere kant van de stad waar we direct weer in de drukte kwamen en vervolgde onze weg terug.

Super leuke dag gehad een echte aanrader!!

liefs